Najwyższej jakości, półsyntetyczny wyczynowy olej silnikowy, przeznaczony do silników, których skrzynia biegów smarowana jest tym samym układem olejowym co silnik – tak jak np. w klasycznych Mini. Zawiera najwyższej jakości zestaw dodatków podnoszących osiągi oleju, modyfikatory tarcia odporne na ścinanie, oraz mieszankę olejów bazowych mineralnych i syntetycznych.
STOSOWANIE:
Stosować w wyczynowych silnikach, które mają ten sam układ smarowania silnika i skrzyni biegów. Zwłaszcza, jeśli skrzynia biegów wyposażona jest dodatkowo w szperę. Olej ten można także stosować w skrzyniach biegów wymagających oleju 20w50.
KORZYŚCI:
Półsyntetyczna formulacja oraz specjalny zestaw dodatków zapewniają maksymalną ochronę silnika, oraz ochronę skrzyni biegów na poziomie API GL4.
Można stosować także w seryjnych silnikach, które mają mocno obciążone, skośne zębatki biegów, co spowodowane jest dużym ciśnieniem oleju.
Zestaw syntetycznych olejów bazowych oznacza, że olej zachowuje płynność podobną do typowych olejów o lepkości 15w, co powoduje mniejsze opory oraz większą moc bez negatywnego wpływu na trwałość panewek.
Dodatki zwiększające lepkość redukują zużycie oleju, olej nadaje się znakomicie do wyścigów długodystansowych. CTV 20w50 ma lepkość na poziomie maksymalnym dla olejów SAE 50, co gwarantuje, że ciśnienie oleju będzie utrzymane nawet w bardzo ciężkich warunkach.
CHARAKTERYSTYKA:
Klasa lepkości SAE:..20w50
Ciężar właściwy przy 15 C:…0,885
Lepkość kinematyczna przy 100 C…21 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C…170 cSt
Indeks lepkości…136
Temperatura krzepnięcia…<-15 C
Temperatura zapłonu…>200 C
Lepkość na zimno przy -20 C…9,500